Durant aquesta setmana, l’escola La Salle Maó ha viscut un allau de creativitat i ciència amb una sèrie d’activitats engrescadores que han implicat alumnes de totes les edats. A través de projectes interdisciplinaris, experiments, tallers i presentacions, els estudiants han explorat conceptes científics de manera pràctica i han compartit els seus coneixements amb companys, famílies i altres nivells educatius.

En el cas dels més petits, aquests han treballat el projecte “La Terra està malalta”, centrat en la sostenibilitat a partir de la recollida i classificació de residus al pati. A més, han creat un filtre per transformar aigua bruta en neta. El resultat final ha estat un maletí per tenir cura del planeta, que ha arribat a cada casa perquè els alumnes puguin compartir el que han après amb les seves famílies.

D’altra banda, els alumnes de 3r d’ESO han preparat un experiment per presentar-lo als alumnes de 2n de primària. Els ha encantat crear una espècie de peixos globus per observar una reacció química en directe.

Mentrestant, a 3r de primària, els estudiants han mostrat el seu treball a les famílies en un taller de microciència. En aquest taller, han explicat conceptes com els virus, els bacteris i els fongs. A més a més, han parlat dels avenços científics per combatre malalties i han destacat la importància de la higiene en la prevenció.

Pel que fa als alumnes de 5è de primària, ells han ofert un taller als de l’ESO tractant el tema de l’estalvi energètic, on han donat consells pràctics per millorar l’eficiència energètica a la llar, des d’electrodomèstics fins a la calefacció i la il·luminació. El resultat ha estat tan exitós que s’han compromès a organitzar una nova trobada, amb experiments liderats pels alumnes de 4t d’ESO.

En quant als estudiants de 6è de primària, aquests han explorat el magnetisme i han compartit els seus coneixements amb els alumnes de P-5. Això ha creat un ambient d’aprenentatge internivell molt enriquidor.

Finalment, a Batxillerat, els alumnes han sorprès els més petits amb demostracions de reaccions químiques. Per exemple, mitjançant la mescla de vinagre i bicarbonat, han generat diòxid de carboni per inflar un globus, i amb altres reactius han produït una substància marró amb gas i calor que desprenia fum. Aquestes activitats han permès entendre millor conceptes químics complexos d’una manera més visual i pràctica.

La setmana ha culminat amb una fira científica oberta a les famílies. En aquesta, els alumnes han presentat una exposició inspirada en la narrativa LIFE, centrada en la científica Lynn Margulis i el sorgiment de la vida a la Terra. A la fira, es podien veure maquetes, cartells explicatius, díptics i codis QR, que oferien als assistents l’oportunitat de conèixer tots els sabers adquirits durant la setmana.

Gràcies a aquests projectes, l’alumnat no només ha après ciència, sinó que també ha desenvolupat habilitats com el treball en equip, la comunicació i la consciència mediambiental. En definitiva, ha estat una setmana per recordar!

Traducir »